Вплив Covid-19 на освітні установи привело до значного сплеску охоплення дистанційного навчання з березня 2020 року. Можливість навчатися в будь-якому місці і в будь-який час за допомогою онлайн-навчання дозволяє учням вчитися безпечно, не виходячи з дому, зберігаючи при цьому соціальну дистанцію.
Навчання дистанційно стало новим досвідом для багатьох учнів й батьків, приносячи в нього різні переваги і проблеми. З одного боку, учні стали технологічно обґрунтованими і познайомилися з новими методами навчання та цікавим контентом. З іншого боку, вони з усіх сил намагаються керувати часом, ставати організованими і самодисциплінованими учнями.
Організувати дистанційне навчання завдання не із простих, тому варто розглянути деякі помилки, які найчастіше допускаються.
1.Відсутність досліджень
Дослідження допомагають учням краще зрозуміти конкретну тему уроку. Займатися дослідженнями в дистанційному режимі не тільки можливо, але й потрібно. Самостійні дослідження свого краю чи туристичного потенціалу України, тема може бути запропонована самим учнем, дозволить проявити себе та набути нових навичок.
2. Не робити заміток
Навчання за допомогою цифрових пристроїв неминуче відволікає у вигляді повідомлень, дзвінків і повідомлень. Школярі повинні подумати про те, щоб робити нотатки під час навчання за допомогою відео, посібників, документів, PDF-файлів або презентацій, які допомагають зосередити увагу.
Під час письма діти, як правило, більш інтенсивно думають, обробляють більше інформації, виявляють більше сумнівів і питань, покращують свою пам’ять і розвивають творчі здібності. Під час навчання учні можуть просто повертатися до цих нотаток, щоб знайти важливі теми, замість того, щоб повторно переглядати всі відеоуроки, що економить час і підвищує продуктивність.
3. Нерішуче задавати питання
Багатьом дітям у фізичному класі ніяково задавати питання. Однак онлайн-навчання вирішує і цю проблему. Під час дистанційного навчання школярі можуть задавати питання на спеціальному форумі підтримки, який забезпечує анонімність і дозволяє швидко отримувати експертні рішення.
Учні, які задають більше питань, зазвичай виявляють глибокий інтерес до предмету, активно беруть участь в процесі навчання, виявляють свої власні помилки і працюють над ними позитивно, ставлять перед собою завдання краще вчитися та розвивають навички критичного мислення, необхідні для успішного майбутнього.
4. Менше уваги до завдань і проектів
Тести, завдання, вправи та проекти включені у дистанційне навчання, щоб подолати розрив між теоретичним і практичним розумінням предмета учнями. Більшість шкіл дистанційного навчання не вимагають завершення завдання на уроці. Проте, дитина повинні скласти розклад і своєчасно та самостійно виконувати завдання, оскільки вони допомагають у розвитку когнітивних, аналітичних навичок, навичок вирішення проблем, планування, організації, управління часом і інших предметних навичок.
Завдання також спонукають школярів спостерігати за своїм оточенням, проводити мозковий штурм, застосовувати приклади з реального життя, глибоко досліджувати і покращувати загальне розуміння предмета.
5. Не робити спеціально відведених перерв
Надмірний вплив екрану ноутбука або мобільного телефону без спеціальних перерв може привести до втрати інтересу й уваги. Учні також можуть зіткнутися з проблемами психічного або фізичного здоров’я, такими як проблеми з очима, головний біль та біль у тілі.
Щоб поліпшити увагу і концентрацію, важливо додавати в навчальний графік спеціальні перерви і проводити їх продуктивно.
Деякі вправи на розтяжку, прогулянка, прибирання, медитація, спілкування з членами сім’ї, прослуховування музики або швидкі настільні ігри – це кілька позитивних занять, які можна робити під час перерви в навчанні, щоб відчути себе відпочившим і повним енергії.
Батькам слід уважно стежити за дітьми й контролювати перегляди телепередач або серіалів, відеоігри, рясні обіди й залежність від нездорової їжі та надмірної кількості кофеїну. Такі нездорові звички відволікають від навчання та роблять їх дуже ледачими.
Наші діти – це надія нації, тому освіта повинна сприяти формуванню особистостей, які творять майбутнє держави.